Pages

Saturday, August 31, 2013

H O G Benelux Rally Fryslân 2011



                         H.O.G. Benelux Rally Fryslân 2011

De HOG Benelux Rally was dankzij de gastvrijheid van de gezellige Friezen, de prachtige omgeving, goede muziek en het stralende weer een ongekend succes! De organisatie van de H.O.G. Benelux Rally Fryslân was onder leiding van het H.O.G. Lakes Chapter van Harley-Davidson dealer H-D Point in Leeuwarden en die hadden alles perfect voor elkaar.



Al op donderdag kwamen vele Harley’s Friesland verkennen, vanaf vrijdagmiddag was de H.O.G. Benelux Rally officieel geopend en kwamen de Harley-Davidson’s massaal het terrein oprijden. Het bezoekersaantal van deze Fryslân H.O.G. Benelux Rally kwam zelfs uit op bijna 1400 inschrijvingen!




Op vrijdag kwam het net getrouwde stel John en Agnes aan op hun Harleys; de H.O.G. Benelux Rally Fryslân bleek de huwelijksreis te zijn; dát is pas een originele huwelijksreis! Felicitaties voor het stel wat nu eindelijk intiem mocht zijn..! 

Net getrouwd!
Nu mag het dan eindelijk...



http://www.lakeschapter.nl/
Het Lakes Chapter van de H.O.G. Fryslân had alles tot in de puntjes geregeld en liet zien dat Friesland bijzonder gastvrij is. Oude tradities zoals de Alvestede oftewel Elfstedentocht (die door de leden van het H.O.G. Lakes Chapter Fryslân in een prachtige route voor de motoren was uitgezet)waren vooral voor de vele buitenlandse bezoekers een ‘must’ om te proberen, net als het eten van echt Fries Suikerbrood en het lopen op Friese klompen!
http://www.lakeschapter.nl/



AC/Daisies
De band Edlims speelde op vrijdag
Zowel vrijdag als zaterdag was er op de H.O.G. Benelux Rally ’s middags al live muziek en veler favoriet was de PRB-Experience Rockband, bestaande uit drie enthousiaste jonge meiden die er op los speelden als waanzinnigen en te gek goede muziek maakten. De ene na de andere rockclassic werd door ze gespeeld en de meiden zetten een concert tijdens de H.O.G. Benelux Rally in Fryslân neer wat aan de beginjaren van rocklegende Joan Jett deed denken, echt genieten!


Drie meiden vormen de band PRB-Experience
 Geef Kracht! dat is het motto van een bijzondere samenwerking tussen Harley-Davidson rijders en de patiëntenvereniging VSN Spierziekten Nederland. ‘Gezonde spieren spannen zich in voor zieke spieren’ is de insteek van de Geef Kracht! campagne. De aftrap daarvoor werd dit weekeinde feestelijk gegeven tijdens de jaarlijkse Harley Owners Group (H.O.G) Rally van Harley-Davidson Benelux te Leeuwarden.

VSN & MDA werken samen met Harley-Davidson

Gezellig op de camping

Veel mooie toertochten door het Friese landschap

Camperen kon in een grote, gehuurde tent,
of in een luxe eigen tent, met gegarandeerd een droge heen- en terugreis,

of als een echte biker!

                                                  

Zou ze écht naar mij lachen..?!?
Hapje eten...
Slokje drinken!

De zaterdag werd volop door iedereen benut om het mooie Fryslân te verkennen waarna eind van de middag het terrein ‘De Kleine Wielen’ waar de H.O.G. Benelux Rally plaatsvond weer volstroomde en gezamenlijk gegeten werd waarna de feestavond langzaam in de nacht overging. De bezoekers van de H.O.G. Benelux Rally Fryslân werden getrakteerd op vele goede livebands, met tussendoor een enorm vuurwerk wat door de Harley-Davidson dealer H-D Point werd aangeboden om hun tienjarig bestaan te vieren. Tot laat in de nacht werd er gefeest.



Zondagmorgen was het weer op tijd opstaan om traditiegetrouw de H.O.G. Benelux Rally Parade te rijden. Dreigende luchten weerhielden honderden Harley’s er niet van om gezamenlijk de Parade te rijden die de deelnemers aan de H.O.G. Benelux Rally Fryslân naar het centrum van Leeuwarden bracht.



Fryslan Boppe!
Onderweg barstte de regen los en iedereen reed bepakt en bezakt door een stromende regenbui toch door, want gezamenlijk zou er afscheid worden genomen van Dirk & Jane die op hun oude H-D zijkleppers uit 1942 en 1968 een heel bijzondere tocht van 25.000 (!) kilometer gaan maken; op de motor naar Indonesië om geld in te zamelen voor een nieuw te bouwen Kindertehuis in Tondano. De rit zal zo’n vier a vijf maanden duren en voert hen door landen als Rusland, Mongolië en China. Over het project genaamd ‘Kinderen van Amurang’ en over de avontuurlijke reis van Dirk & Jane kan je alles lezen op www.leeuwardenamurang.com , en vergeet alsjeblieft niet om een passende donatie te doen om dit fantastische project te ondersteunen! De gestaag vallende regen liep samen met wat traantjes van ontroering over de wangen toen de twee zijkleppers Leeuwarden uitreden. Een mooi afscheid van een fantastische  H.O.G. Benelux Rally en het begin van een reis waarvoor we Dirk & Jane het allerbeste wensen!  

Dirk & Jane nemen afscheid; wij wensen jullie een heel goede reis en een behouden thuiskomst, succes!
Would you buy a used bike from this man..?!?


Ondanks de vele regen reed iedereen mee

THANKS!


Met hartelijke dank aan:
Harley-Davidson http://www.harley-davidson.com/
H.O.G. Lakes Chapter http://www.lakeschapter.nl/
Harley-Davidson dealer H-D Point Leeuwarden http://www.hdpoint.nl/

Over 350 H.O.G. Benelux Rally 2011 photographs are on our website: http://www.madnessphotography.nl/  (Photo Gallery 2011 - Events - HOG Rally Fryslan)
Reportages in de volgende nummers van HOG Tales en Bigtwin Magazine!


Read more »

Wednesday, August 28, 2013

2006 Yamaha r6 Feature and Specifications

2006 Yamaha r6, Feature and Specifications, look more Yamaha r6

Features:

YCC-T : Yamaha - exclusive Electronic Throttle Control - industry first on a production motorcycle
Titanium "mid ship" muffler with EXUP
Back torque limiting slipper clutch
Inverted fork with 2-way compression damping adjustment
Single shock rear suspension with 2-way compression damping adjustment
Dual 310mm floating front discs squeezed by radial mounted 4-piston calipers
Team Yamaha Blue/White; Raven; 50th Anniversary Yellow/Black

Specifications:
Engine
  • Type 600cc, Liquid cooled, 4-stroke, forward inclined inline 4 cylinder, DOHC, 16-titanium valves
  • Bore x Stroke 67.0 x 42.5mm
  • Compression Ratio 12.8:1Carburetion Fuel injection w/ YCCT
  • Ignition TCI
  • Transmission 6-speed w/multi-plate clutch
  • Final Drive #532 O-ring chain

Chassis
  • Suspension/Front 41mm inverted telescopic fork w/adjustable preload, seperate high & low-speed compression damping, rebound damping; 4.7" travel
  • Suspension/Rear Single shock w/adjustable preload, seperate high & low-speed compression damping, rebound damping; 4.7" travel
  • Brakes/Front Dual 310mm floating discs w/radial mount, forged 4-piston calipers
  • Brakes/Rear 220mm disc w/ single-piston caliper
  • Tires/Front 120/70-ZR17
  • Tires/Rear 180-55-ZR17

Dimensions
  • Length 80.3"
  • Width 27.6"
  • Height 43.3"
  • Seat Height 33.5"
  • Wheelbase 54.5"
  • Rake (Caster Angle) 24°
  • Trail 3.8"
  • Fuel Capacity 4.5 gallons
  • Oil Capacity (with oil filter change) N/A
  • Dry Weight N/A
Other
  • Primary Reduction Ratio 85/41 (2.0731)
  • Secondary Reduction Ratio 44/16 (2.750)
  • Gear Ratio - 1st Gear 31/12 (2.583)
  • Gear Ratio - 2nd Gear 32/16 (2.000)
  • Gear Ratio - 3rd Gear 30/18 (1.667)
  • Gear Ratio - 4th Gear 26/18 (1.444)
  • Gear Ratio - 5th Gear 27/21 (1.286)
  • Gear Ratio - 6th Gear 23/20 (1.150)

source: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2006models
Read more »

Sunday, August 25, 2013

Yamaha FZ6R

The Yamaha FZ6R - First Impressions When picking up a motorcycle made by the Yamaha Motor Corp. you can always be sure of one thing -- you will not be forced to cruise the streets on an ugly duckling for the next two weeks.

The styling will always be appealing and you will not be left saying . . "Oh I cant believe they sent me off with a bike in this color!".

Once again, Yamaha did not disappoint and the Team Yamaha Blue/White FZ6R I was taking command of had sharp lines and aggressive curves to match the racy paint work -- a quite stylish package for a bike at this price point.

But would the all-new FZ6R with it full fairing be all show and no go? Well not exactly -- but I did feel the styling somewhat outweighed the performance in the engine department at least.

The FZ6R motor gets its DNA from an earlier generation R6. It shares bore and stroke dimensions and compression ratio with the standard FZ6 but the cylinder head, crankcase, intake and exhaust system, clutch and shifter have been completely redesigned.

Lightweight forged aluminum pistons are used in the FZ6R, creating a very smooth motor. And a 32-bit ECU controls the four-hole, two-direction, high-dynamic-range type fuel injectors.

The fuel injected, 600cc liquid-cooled 4-stroke engine engine seems to have quite a mild state of tune. The fuel injection is crisp and the FZ6R picks up the revs cleanly and quickly from the bottom, but there is a noticeable lack of kick from the Yamaha power plant.

It will make a fine motor for commuting and zinging through town but it is not the most inspiring 600cc motor on the market, even when compared to its bargain priced competition. However, I had been riding a nearly 200HP V-Max for the previous two weeks, I might need to cut the FZ6R motor some slack.

What the FZ6R motor lacks in beastly character it more than makes up for in the handling department.

The Yamaha frame is made from high-tensile steel-tube and uses the engine as a stressed member for increased rigidity. The forks are non-adjustable 41mm Soqi units and the rear features a Soqi monoshock unit with preload adjustment.

While these previous specs might not make your hair stand up, the simple combination of parts actually works well. The Yamaha feels thin, has a low seat height and its 470 pound wet weight is extremely nimble.

While having sharp steering and easy-to-maneuver in town around tight corners, the FZ6R was also at home holding its line in faster sweepers and had no problem while adjusting that line at speed. There was a slightly springy feel in town but as speeds increased the suspension seemed to be well suited and overall I felt very confident in the way the FZ6R handled.

source: http://www.webbikeworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-fz6r/
Read more »

Thursday, August 22, 2013

AIP is the best motorcycle modification

AIP is the best motorcycle modification

AIP is the best motorcycle modificationbest motorcycle modification facility in the Valley
Read more »

Monday, August 19, 2013

2006 Yamaha YZFR1 Bike New Concept Pictures


Stock 17" Aluminum Wheels Powder Coated Gold
Custom Pearl White Paint
Termignoni Carbon Slip-ons
Power Commander, Ignition Module
RK 520 GBGXW Chain And Drive Sytems Black Sprockets
DDM HID Lighting
Crg Gold Short Levers
Puig Dark Smoke Windscreen
Yoshimura Bar Ends
Watsen Design Custom Painted Pearl White Signals.

2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
For 2006, the swingarm was extended by 20 millimetres (0.79 in) to reduce acceleration instability. In this year, Yamaha also released a limited edition version in original Yamaha racing colors to celebrates its 50th anniversary. The model (LE/SP) featured a Kenny Roberts front and rear custom Öhlins suspension units developed by the same team as the YZR-M1 MotoGP bike. Custom forged aluminum Marchesini wheels specifically designed for the LE shaved nearly a pound off the unsprung weight. A back torque-limiting slipper clutch, and an integrated lap timer rounded out the package, making the LE virtually a production racer. Only 500 units were made for the United States with another 500 units for Europe.

2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
2006 Yamaha YZFR1 Bike
Manufacturer : Yamaha Motor Company
Also called : R1
Production : 1998—
Predecessor: Yamaha YZF1000R
Class: Sport bike or Superbike
Top speed: 186 mph (299 km/h)
Transmission 6 Speed
Related : Yamaha YZF-R6.

Read more »